king100-hemsida

Hon är svenskt herrmodes mäktigaste

13.05.2016

Idag offentliggör Egmonts modemagasin KING sin prestigefyllda lista ”KING - Svenskt herrmodes 100 mäktigaste”. Toppar listan gör Emma Stjernlöf, Brand Director på Adidas i Norden.

KING – Svenskt herrmodes 100 mäktigaste är en årlig lista över de 100 personer som har mest inflytande på hur de svenska männen klär sig. På årets lista hittar vi designers, stylister, redaktörer och chefer för modeföretag men även kända skådespelare, artister, tv-profiler och idrottsstjärnor.

Adidas varumärkeschef i Norden – Emma Stjernlöf, har utsetts till årets vinnare av KING-juryn:

Sport har aldrig varit mer mode och mode aldrig varit mer sport än idag. I sin roll som brand director för Adidas visar Emma Stjernlöf att hon har mest inflytande över den svenska mannens sätt att klä sig. Emma har mest makt över herrmodesverige 2016. 

– Jag är ärad men inte förvånad över att Adidas tar förstaplatsen. Vi har gjort en betydande varumärkesresa under de senaste åren där vi både hållit fast vid vårt arv men också vågat leda innovation. Kort och gott har vi visat vägen för att det inte finns några motsättningar mellan sport och mode utan tvärtom, säger Emma Stjernlöf.

 – För tionde året i rad utser vi herrmodesveriges mäktigaste personligheter. Männen och kvinnorna som påverkar den svenske mannens modevanor förtjänar en extra plats i rampljuset för sina insatser på vitt skilda områden. Årets vinnare förtjänar all uppmärksamhet för allt hon i sin position som makthavare inom en modegren som hon varit med och byggt och tagit en ledande position inom, säger Per Nilsson, chefredaktör för KING Magazine.

På andra plats finner vi fjolårets vinnare Mattias Magnusson, VD på Acne Studios medan tredjeplatsen intas av gänget bakom succémärket Our Legacy.

Mer om vinnaren Emma Stjernlöf och Adidas, samt de övriga på listan över svenskt herrmodes 100 mäktigaste kan du läsa om i nya numret av KING som kommer ut i butik 26 maj samt på Kingmagazine.se.